Sonntag, 10. Juli 2011

Dirigu' și problemele lui

Scot astăzi de la naftalină cîteva foi rămase de la dirigintele meu din clasele V-VIII (Școala 46, București). Domnul Petru Căliman - tovarășul diriginte la vremea anilor 1981-1985, cît mi-a fost profesor. Un om cu suflet bun, iubitor de copii și de meserie, plecat prematur dintre cei vii în 1991, la nici 50 de ani.

Sigur că a avut și păcatele lui, care i-au grăbit sfîrșitul - dar prefer să-mi amintesc de cele bune. De sacoșa cu căpșune cu care ne-a ospătat de ziua dumnealui (10 iunie) în 1982, de meciurile de fotbal jucate împreună, de entuziasmul cu care a venit într-o seară din februarie 1985 să-mi spună că luasem 10 la faza pe sector a Olimpiadei.
De expresia cu care îi gratula pe colegii mai puțini dornici de carte: "Măi, pușlama!" pe care de multe ori îi și altoia părintește și fără ură - că deh, bătaia e ruptă din Rai.

Îi datorez acestui OM o părticică din devenirea mea. De aceea, am uploadat pe Scribd singura amintire palpabilă rămasă - un calup de probleme de la sfîrșitul manualului de clasa a VI-a, rezolvate de dumnealui și răspîndite celor interesați.
Update aprilie 2012: am comasat cele 18 fisiere intr-unul singur, chiar daca dimensiunea acestuia e relativ mare (aproape 8 MB).


Probleme recapitulative de geometrie, manual cl. a VI-a, 1982 (prof. Petru Caliman)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen